Охорона та зміцнення здоров’я, вдосконалення функцій організму дитини та її повноцінний фізичний розвиток є невід’ємною складовою педагогічної роботи коллективу дитячого садка .
Поряд з комплексом традиційних форм роботи з фізичної культури стоїть разголужена система оздоровчо-профілактичних заходів, спрямованих на зміцнення дитячого організму.
В ДНЗ проводиться повноцінна фізкультурно-оздоровча робота, направлена на відновлення, корекцію, профілактику, укріплення здоров’я дітей та їх фізичного розвитку.
Для цього в дитячому садочку передбачено:
медичний кабінет; музично-фізкультурна зала; спортивний майданчик; ігрові майданчики; фізкультурні куточки в кожній групі.
Велика увага з раннього віку приділяється формуванню правильної постави, рухових навичок, координації рухів, просторового орієнтування, розвитку фізичних якостей: швидкості, спритності, витривалості, сили .
У нашому садочку ми використовуємо такі форми роботи:
- гімнастика прбудження після сну - ранкова гімнастика; - фізкультурні заняття; - спортивні свята; - рухливі та спортивні ігри; - прогулянки; - фізкультурне дозвілля; - організація самостійної рухової діяльності дітей; - розваги та багато іншого, що забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей дошкільного віку.
Оволодіння правильною координацією збагачує руховий досвід дітей, необхідний в подальшому житті, а також регулює діяльність фізичних процесів організму.
Важливе місце у зміцненні здоров’я дітей має дотримання режиму дня та рухова активність дітей впродовж дня. Кожна вікова група працює за своїм режимом. Денна прогулянка більш інтенсивна по рухливості і містить від 4-х до 5-ти рухливих та народних ігор залежно від віку дітей, спортивні вправи, індивідуальна робота , відпрацювання навичок загальнорозвиваючих вправ. Організована навчальна діяльність передбачає проведення двох фізкультурних , двох музичних занять, а також комплексу загальнозміцнюючих вправ на тиждень. Систематично проводяться піші переходи. Щоденно з дітьми проводиться ранкова гімнастика на свіжому повітрі (в теплу пору року), «гімнастика пробудження» після денного сну та коригуючі вправи в русі.
Важливе питання – організація розвивального здоров’язбере-жувального середовища в ДНЗ, використання не лише традиційного, а й різноманітного сучасного (нетрадиційного) обладнання з фізкультури, яке заохочує дітей випробувати свої сили, зміцнює впевненість у собі викликає позитивні емоції, збуджує дитячу уяву, кмітливість, допитливість: профілактичні доріжки, диво-м’ячі (фітболів), “доріжки здоров’я” для профілактики плоскостопості (з квасолі, каштанів, горіхів, жолудів)
Істотного значення надаємо фактору вільного доступу дітей до фізкультурного обладнання. В кожній віковій групі є фізкультурний куточок із змістовим наповненням традиційного та нетрадиційного фізкультурного обладнання.